Két csövön az Adriához – Többé már nem kell annyira rettegni a dugótól – 09.05.31.
2009. május 30-án, szombaton átadták a forgalomnak az A1-es Zágráb-Split-Dubrovnik autópályán lévő Mala Kapela és Sveti Rok algutak eddig hiányzó, egy-egy csövét. Ezzel nagyban tehermentesítik mind a tengerpart felé, mind a főváros felé haladó forgalmat.
Andrija Lucic – CROPIX – fotója szerint már valóban hihető, hogy végre a Sveti Rokon is mindkét csövön mehet a forgalom
A Mala Kapela a Zágráb-Split autópályaszakasz leghosszabb alagútja, melynek jobb oldali csöve 5.780 m, baloldali pedig 5.821 m hosszú. A Sv. Rok bal oldali csöve 5.679 m, jobboldali pedig 5.670 m hosszú.
Mindkét alagút az ún. Új osztrák módszerrel (NATM – lőttbetonos technológia) épült, a maximálisan megengedett sebesség mindkét alagútban 100 km/h.
Az A1-es autópálya különösképpen a nyári szezonban bonyolít nagy forgalmat, nyaranta mint egy 28.000 jármű halad át rajta. A várakozások szerint az idei nyári szezonban a Mala Kapela alagúton mint egy 29.000, a Sv. Rok alagúton keresztül pedig 30.000 jármű fog áthaladni.
A Horvát Idegenforgalmi Közösségtől kapott információ szerint a két újonnan megnyitott cső építésének összköltsége eléri a 787,5 millió kunát, míg a két alagút összesen négy csöve megépítésének összértéke mint egy 2,3 milliárd kuna.
További információk a Horvátországi Autópályákról innen érhetők el