Molnár Gábor: Motorral Ausztriában - 2000 július Na megvolt a tura, kb egy hetig tartott. Felcuccoltunk, elindultunk Nyiregyhazarol,
majd meg is alltunk Tokajnal mert egy felborult trabicsek zarta el az utat,
egybol probalhattuk, hogy megy a moci felmalhazva a szantott foldutan. Tovabb
a Miskolc-Bukk-Eger-Sirok-Matrahaza-Gyongyos-Bp uton. A gyenge minosegu Egri
szakaszon elszalt a Domi fekje, lealltunk, hutottuk, aztan tovabb. Bp-en megszaltunk,
reggel legtelenitettuk a feket, es utantoltottuk, majd irany Sopron (unalmas
egy szakasz). Atkompolas a vamon, majd irany az Alpok. A campinges szokasok teccenek, este csak behajtunk, felverjuk a satrat, fizetni csak reggel kell. Raadasul joval olcsobb volt mint vartuk, csak 70ATS/koponya. Sajnos mire beertunk mar zuhogott, es jol borig aztunk. De megerte, mert Marizell-t kar lett volna kihagyni, gyonyoru. Reggel indulas a Wildalpen fele, a Salsa menten, (vadvizesek kedvence)-Hieflau-Admont-itt letertunk egy mellekutra, bebizonyitando, hogy itt is vannak rossz utak.....hat a korlatokat nem vittek tulzasba, egy-ket kanyarban siman be lehet szalni egy szakadekba. Trieben-Morau-Millstatt. Szallas megint toparti campingban 150ATS/fo. Utkozben letertunk egy hegyi tohoz vezeto fizetos utra (20ATS-enyiert kar ott allnia soromponal), 5 KM hegyimotorozas utan meg 2 km-ert kell kutyagolni , de megeri. Fantasztikus latvany a kristalytiszta vizu hegyi to. Ejszaka megint zuhe, de mar csak satorveres utan. Reggel tovabb a GloBgrocner (Ausztria legmagasabb csucsa) fele. A hagoszakasz fizetos (230ATS/motor), de a latvany leirhatatlan. Felerve elkeseredtunk, mert a latotavolsag 3 m. Epp indultunk volna, amikor hirtelen kitisztult es meglattuk a gleccsert . Baratommal egybol nem lehetett birni , le kellett maszni a jegre, meg fel. Dobbenetes nezni a szintjelzo tablakat, hogy meddig ert a jegszint 10-20-30 evvel ezelott. Par evtized, es teljesen el fog tunni. Tovabb indultunk az Edelweisplatz fele, utkozben a Hochtor-nal elerve a legmagasabb motoros pontunkat 2505 meteren. Sajnos megin felhobe mentunk, nem lattunk semmit. Meglepo a regi alagut, es az egy szakaszon meghagyott macskakoves ut, eszselos lehetett az aki ezt a korabeli epitesi modszerekkel megcsinalta. Leereszkedes a hoval szegelyezett uton, 3 meteres latotavolsaggal, vacogunk a hidegben (keves a nyari cula), a plexire radermed a para, nem lehet letorolni.......es persze ekkor ujra elment a Domi fekje a folyamatos lassitas miatt. Kidoglottunk mire leertunk, ezert csak Zell am See-ig mentunk (camping a toparton 140 ATS/fo, vegre este is joido, a szabadban aludhattunk). Itt is megerte megallni, a varos gyonyoru, es epp folkfesztival volt, mindenhol zeneltek, szuper jo volt a hangulat . A varosra jellemzo, hogy a nyugalma erdekeben elkerolo utat epitettek hozza...alagutat a tobb km hosszban! Reggel Salzburg fele indultunk, par orat eltoltottunk ott (Eloszor Suzuki boltot kerestunk, mert egy parkoloban eldolt a Freewind es eltort a fekkar), majd az ovarost. Szep, de kulonosebben nem nyugozott le minket. A motorboltok valaszteka annal inkabb. Tovabb Bad Ischl-Bad Ausse fele, kb 10 km-es zsakutca vegen egy nagyon csendes campingben szaltunk meg, egy szinte teljesen korbezart to partjan. Masnap innen hazafele indultunk, persze a leheto legkanyargosabb uton, Wildalpennel
keresztezve a korabbi szakaszt, Rabafuzesnel kompoltunk at a hataron. Mivel
campinget nem talaltunk tovabbmentunk Kormend fele, bar ennekem mar minden bajom
volt a Domi nyergetol, aznap tul voltunk a 450 KM-en, ami enduron kicsit sok.
Kormendre pont a pentek esti nagy viharra erkeztunk, egybolt megtudtuk, hogy
nincs satortabor, de az elso harom panzio is tele volt, vegul zimmerferiben
kotottunk ki. Innen egyenletes, unalmas ut hazaig. Az utvonal fantasztikus, koszonet erte Istvan baratomnak, aki kijelolte, a kempingek olcsok, 150-el kalkulaltunk, de csak egy helyen kellett ennyit vinni. A szuperbenzin 13,34-es 14,75 kozott valtozott (nyugat fele dragult), 6 lityis fogyasztassal ki lehet birni. Kajat vittunk, csak kenyerre es aprobb napi kajara, innivalora koltottunk, kb 1800-2000 ATS-bol ki lehetett hozni a hetet, summa 2500 km motorozasssal (hazai szakasz is). Molnár Gábor Az anyag - és más írások képekkel a következő oldalon A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet (szállásközvetítéssel nem foglalkozunk) - E-mail: szerkesztoutikalauz.hu Tiéd az oldal, magadnak építed! Ugrás
a főbejárathoz: (földi) Útikalauz >>Ugrás
az érintett országhoz: Országkapu >>
|