Tóth György: Athéni utazás autóval - 2006.

Rendkívül szűkszavú, de annál tartalmasabb írás egy athéni utazás fontosabb adatairól, tapasztalatairól - díjak, távolságok, pihenők, rendőrök

Tavaly voltunk kint Görögországban szeptemberben, s régóta tervezgettem már, hogy az úton készült naplót táblázatba szedem, s elküldöm az Útikalauzba

A táblázatban az út fontosabb állomásait, illetve a kiadásokat jelenítettem meg, mindig abban a pénznemben, amelyben éppen fizettünk. A váltási árakról nem írtam semmit, mert azt mindenki számolja ki maga a jelenleg érvényben lévő árfolyam alapján.
Az autó egy - akkor hat éves 1,2-es benzines "C" Opel Corsa. Utazó személyek: 1 gyermek, három felnőtt. Tetőcsomagtartóval.
Pihenőket mi a benzinkutaknál tettünk. Nekem a holtpontom hajnalban, olyan 6 és hét óra között jelentkezett a Nis utáni autóúton, nagyon nagy köd volt a hegyek között. Voltak kilóméterenként kis kiálló helyek, az egyiknél megálltunk, aludtam húsz percet, kis torna és mentünk tovább. Thesszaloniki után Párom vette át a volánt és egész Lámia határáig ő nyomta a gázpedált. Ennyi pihenés kell, bár aludni nem nagyon tudtam, a táj nagyon magával ragadó. Egyszer megálltunk Kamena Vourlában, mert véletlenül letértünk az autóútról az üdülő falu felé (itt jegyzem meg, hogy a TIR-es kiírást kell követni, egyébként úgy jártok, mint mi), de nem bántuk meg, kicsit megálltunk lábat áztatni, nagyon jól esett:)
Rendőrökkel a következő helyeken találkoztunk: Donji Miholjac után rögtön, még a falu tábla előtt, nem állítottak meg, aztán egy-két szerb rendőrautó volt az út szélén az autópályák kivezető szakaszainál, de nem volt jellemző, egyikőjük sem állított meg.
Macedóniában futottunk bele egy radarpisztolyos párosba Skopje után, ahol ketté ágazik az út (vagyis a visszafelé út a hegy másik oldalán jön), nos ott egy negyvenes táblánál kilncvennel bementünk a kanyarba, s ahogy a nagy könyvben meg van írva a kanyar után ott volt a két tányérsapkás. Tökéletes angolsággal közölték a tényállást, majd először negyven € mondtak, de megegyeztünk a felében:)
A határokon minden simán ment, sehol sem tartott az átkelés tíz percnél többet. Tudom, az úti beszámolóval egy csöppet már elkéstem, s nem is lett szép lírai, de most nem is ez volt a cél, hanem az információ átadása. Mindenkinek jó utat kívánok,
üdv: T.Gy.

 

Ssz

Megtett kilométer

Idő

Helyszín

Esemény

Pénzösszeg

1

0

0:00

Pécs

Indulás

 

2

37

0:28

Donji Miholjac

Határátlépés Horvátországba

 

3

159

2:18

Tovarnik

Határátlépés Szerbiába

 

4

264

3:10

Belgrád előtt

Autópálya díj

450SRD

5

272

3:30

Belgrád 

Átkelés a városon

 

6

387

4:10

OMV kút

Tankolás (26l) (1l=88,8SRD/95)

2380SRD

7

509

6:15

Nis előtt

Autópálya díj

1090SRD

8

 

6:35

Nis után

Autópálya díj

410SRD

9

672

8:45

Macedón határ

Határ átlépés

 

10

672

9:00

Macedón határ

Pénzváltás: 10€=600 DEN

 

11

672

9:10

Macedón határ

Indulás a határról

 

12

 

 

1. Fizetős kapu

Autópálya díj

50DEN

13

 

 

Autópálya

Büntetés (40-es tábla, 90-nel)

20€

14

 

 

2. Fizetős kapu

Autópálya díj

80DEN

15

 

 

3. Fizetős kapu

Autópálya díj

60DEN

16

855

11:20

Görög határ

Határ átlépés

 

17

875

11:30

ECO kút

Tankolás (29l) (1l=1,03€/95)

30€

18

 

 

Thesszaloniki

Autópálya díj

2€

19

 

 

Leptokaria

Autópálya díj

2€

20

 

 

Larissza után

Autópálya díj

2€

21

 

 

Lamia után

Autópálya díj

2€

22

1388

16:40

BP kút

Tankolás (35l) 1l=1,085€/95)

38€

23

1427

17:50

Athén

megérkezés

 


A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet (szállásközvetítéssel nem foglalkozunk) - E-mail: szerkesztoutikalauz.hu

Tiéd az oldal, magadnak építed!

Ugrás a főbejárathoz: (földi) Útikalauz >>Ugrás az érintett országhoz: Országkapu >>
Üzenőfal - írd le kérdésedet, véleményedet! >> Útitárskereső - ha üres helyed van >>
© BTSz Bt 1997-2007.