Fodor Lajos: Hong Kong - Kína - 2002.
November 1, 2002 Japán, Mexico, Páris és Slovákia után ismét Singapore felé a San Francisco-i röptéren. És ha még hozzátesszük a Svájci szabadságot is akkor nem panaszkodhatunk az idei "teljesitményre". Ez alkalommal egy kis intermezzóval Hong Kong-ban, ahol még csak a röptéren jártam egy régebbi Romániai út alkalmábol. De ne siessük el a dolgokat mert még nagyon messze van Hong Kong. November 3, 2002 Hong Kong. Talán Singaporéhoz hasonlitanám
leginkább, tömbház egymás hegyén hátán, csak talán sokkal látványosabban,
lévén a terep nagyon dombos. A röptér modern, a jelek türhetöek,
s a szolgáltatások aránylag jók. A "rapid transit"
vonat egy fél óra alatt behozott Hong Kongba. A terminál itt
is rendezett, de este 8 órakor szinte minden kihalt. A jelek
is gyengébbek, vagy én vagyok inkább fáradt, a hosszú út után.
Hong Kong valamikor lehet hogy jól kiérdemelte a "Szagos kikötö" nevet a santálfa illatáról, de ma már ez mind a multé, a turista kalauz szerint ma már inkább "Benzinszagu kikötö", vagy valami hasonló kellene legyen a neve. Annak ellenére hogy hihetetlenul zsúfolt, fekvésénél fogva szerencsés mint Rio de Janeiro, igaz ebben az esetben az istenek nem voltak éppen olyan bökezüek. A Kowloon szigetet egy alaguton
keresztül hagyjuk el, melyet 1972-ben adtak át a forgalomnak
és "No Excuse Tunnel" a nem-hivatalos neve. Hogy miért?
T.i. még az alagút nem létezett csak éjfélig lehetett átmenni
a másik szigetre, mivel a hajó csak addig járt. A kikapós férjek
pedig hazatelefonáltak hogy honey, nem tudok hazajönni mert
késöig dolgoztam és lekéstem az utolsó kompot. Miután aztán
az alagút elkészült, ilyen kifogással már nem lehetett kimaradni,
s innen a név.
Az út a Victoria csúcsra emlitésre méltó hiszen az emelkedö vasutat az 1880-as években épitették. Baleset soha nem volt, most is kitunöen müködik és az út legmeredekebb szakaszán az emelkedö 28 fok. Bizony a székek jól megdölnek.. A kilátás fentröl csodállatos, az egész Hong Kong és Kowloon egy része látszik ha szép az idö, és úgy néz ki jól viselkedtünk mert süt a nap csak egy kissé ködös az idö. Persze vasárnap alig lehet járni annyian vannak, de hát ez legyen a legnagyobb baj.
Az utat az Aberdeen halászfaluba,
mely a sziget déli részén van már, ismét busszal folytatjuk
s mikor megérkezünk kiderül hogy a hajó ára nincs beleszámolva
az út árába, de ha nincs HK dollárunk nem baj, mert elfogadnak
amerikai dollárt is. Hát igen, ezek a kisbetüs dolgok amit az
ember nem szokott mindig elolvasni. Szerencsére a többlet $7
kibirható, több is veszett Mohácsnál.
Persze bemenni nem volt idö de éhes
sem voltam szerencsére a szálloda kitünö reggelijének. Szerencsére
benne volt az árban, és ha már kifizettük cimen, igyekeztem
is becsületesen enni. Volt a megszokott rántottától kezdve,
minden féle gyümölcssaláta, cereal, lazac, sajtok, finom kenyér
és számtalan sütemény. Az önkiszolgálló reggeli feldobás megállta
volna helyét bárhol a világon. Hozzá képest az Eperjes-i szálló
reggelije Szlovákiában egyszerüen egy kontár munkájának tünik,
pedig az sem volt rossz. Igaz Eperjes is kevéssé ismert.
Egy jó hosszú nap elég is volt Hong Kong-ból. Egy összefogó kép kialakult, s ha a részletekre is sor kerül egykoron, hát állok elébe de ha nem nekem ennyi is elég. Egy hatalmas léptekkel fejlödö város, ami még szolgálhat meglepetéssel. Jó, hogy meglátogattam, de még jobb hogy nem itt kell élnem. Fodor Lajos A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet (szállásközvetítéssel nem foglalkozunk) - E-mail: szerkesztoutikalauz.hu Tiéd az oldal, magadnak építed! Ugrás
a főbejárathoz: (földi) Útikalauz >>Ugrás
az érintett országhoz: Országkapu >> |